logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۶۳۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ایران توانایی تبدیل شدن به بزرگترین تمدن علمی و فناوری را دارد/ بزرگترین دستاورد روزه‌داری، تقوای الهی است

ایران-توانایی-تبدیل-شدن-به-بزرگترین-تمدن-علمی-و-فناوری-را-دارد-بزرگترین-دستاورد-روزه‌داری،-تقوای-الهی-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه برکات مختلفی که به زندگی ما وارد می‌شود از روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد، گفت: روزه‌داری، قرائت قرآن، دعا، احسان و صدقات از جمله آن‌ها است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های عید سعید فطر که با حضور حداکثری مردم متدین شهر زنجان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین دستاورد روزه ماه رمضان بدست آوردن تقوای الهی، آرامش و عافیت تمام است و بهترین عید نیز، عیدی است که بعد از عبادت وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه نوع جایزه به انسان‌ها تعلق می گیرد و در روایت ها ذکر شده است افزود: سه دسته از مردم در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، دسته اول روزه می گیرند تا از آتش جهنم دور شوند و جایزه آن‌ها امروز این است که از آتش جهنم دور شوند. دسته دوم به طمع بهشت روزه می گیرند و جایزه آن‌ها نیز ورود به بهشت است اما دسته سوم به عشق و امر پرودگار روزه می گیرند و جایزه این افراد نیز دوری از آتش جهنم، بشارت ورود به بهشت و نیز رضوان پرودگار است که شامل حالشان خواهد شد و جایزه خود را از خدا خواهد گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تنها عملی که ریا پذیر نیست، روزه و روزه داری است، گفت: طبق فرمایش حضرت فاطمه زهرا(س) کسی که می خواهد اخلاص در وجودش تمرکز یابد به روزه‌داری روی آورد.

وی با بیان اینکه برکاتی که بر زندگی ما وارد می شود از روش‌های مختلفی است گفت: یکی از آن‌ها روزه‌داری است، نماز شب، دعا، قرائت قران، احسان و صدقات نیز از جمله آن‌ها است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در روز ششم اردیبهشت جاری خطاب به قشر جوان و دانشجو بود، تصریح کرد: ایشان فرمودند دانشگاه هویت بخش نسبت به جامعه است و می تواند در این مکان کار بزرگی انجام گیرد، انقلاب به ملت ایران، هویت، آرمان، شخصیت، استقلال و افق دین بخشید و به تبع آن برخورداری کل جامعه از این خصوصیات ها به وسیله دانشگاه و دانشجویان میسر است.

وی خاطر نشان کرد: طبق فرمایش رهبری رهایی از ضعف، ایستادگی در مقابل مستکبران غربی و شرقی؛ نتیجه احساس هویت جوانان انقلابی و دانشگاهی است.

امام جمعه زنجان گفت: با این وجود امیدواریم ایران به وسیله دانشگاه ها و دانشجویان به لحاظ علمی به حدی پیشرفت کند که به لحاظ علمی، فناوری و نوآوری به عنوان پایه گذار بزرگترین تمدن مطرح شود.

ایران توانایی تبدیل شدن به بزرگترین تمدن علمی و فناوری را دارد

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: مردم ولایی استان زنجان همواره در تمام صحنه‌ها حضور دارند و پای آرمان‌های نظام، انقلاب و حمایت از مردم ظلم دیده فلسطین ایستاده‌اند./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳